lydia-usa.reismee.nl

Christmas in California!

Hallo lieve, trouwbare lezers. :) (als die er nog zijn..)
Pas ging ik even al mijn blogs doorlezen en toen kwam ik erachter dat ze steeds saaier aan het worden zijn (dat verklaard de dalende kijkcijfers..). Maar don't worry, ik zal proberen het zo interessant mogelijk te houden!
Het verhaal lijkt hééél lang maar wees gerust, dat komt omdat er zoveel foto's inzitten.

De afgelopen weken heb ik veel meegemaakt, waaronder natuurlijk Thanksgiving and BLACK FRIDAY!
Nou weet ik dat jullie het niet interessant vinden om te horen wat ik precies heb gegeten met Thanksgiving en hoe ik me daarbij voelde, dus ik zal het kort houden: Wij gingen naar San Jose met Thanksgiving (daar woont m'n host-oma haha) en Thanksgiving betekend voor de meeste Amerikanen gewoon: ETEN. (dus trap niet in die smoesjes over dat ze dankbaar zijn, ze hebben gewoon honger.) Vanaf sochtends vroeg werd het eten al klaar gemaakt, ik ging taarten bakken en de ouders gingen de Turkey klaarmaken. (ja typisch Amerikaans!) Er waren veel vrienden en familie en het was heel gezellig! Hier zie je mij taarten bakken met m'n jongste gastzusje Kiley, om ongeveer 10 uur sochtends:)



De dag erna was Black Friday! Dat is dus een dag waarin ongeveer élke winkel gigantische sales heeft. Weken van te voren kon je de reclames al zien op tv, en iedereen had het er over. De meeste winkelcentrums gingen rond 4 uur sochtends open. Wij gingen 'pas' om 8 uur sochtends naar the mall, en druk dat het was! In de winkels stonden gigantische rijen voor de pashokjes en de kassa's; echt insane!! Ik heb dan ook alleen maar 1 sweatshirt gekocht haha. En die heb ik natuurlijk gekocht bij Hollister. Waar op Black Friday halfnaakte jongens voor de deuren stonden! jabest.:)




Op school gaat het goed, ik heb een paar weken geleden m'n winterdance shows gehad waarin ik dus 3 avonden achter elkaar moest optreden met mijn dance class, het was super leuk! Vandaag had ik m'n laatste echte schooldag in 2011, echt zo gek!!! De tijd VLIEGT! Morgen en woensdag heb ik maar halve dagen want ik heb finals (toetsen). En daarna heb ik dus CHRISTMAS BREAK! En zoals jullie weten begint na Christmas break een new semester; wat betekend dat ik nieuwe klassen heb!

Vorige week hadden we Winterball!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat was dus mijn eerste 'formal' dance op school! Precies zoals in the movies. Ik had een date: Bruno. En verder ging ik met Kendell en haar vriend, en nog gewoon wat vriendinnen die geen date hadden. Al heel vroeg begonnen Kendell en ik met klaarmaken, een vriendin van ons kwam ons haar krullen en op een gegeven moment kwamen de andere meisjes ook. En later onze dates! Van te voren gingen we met z'n allen eten en traditioneel foto's maken, en toen op naar the dance! Het was zooo leuk! Natuurlijk waren er veel regels, ik ben nou eenmaal in Amerika haha.Je mag dus niet 'freakdancen'. Dat is dus zoals iedereen in Nederland danst haha, als een jongen achter een meisje staat weetjewel. Nou super grappig dus want in het midden van de zaal stonden alle stoute mensen dus te freakdancen, heel leuk om te zien!
Het thema was'' masquerade'', wat betekend dat je dus een masker op hebt. Nou ik had een masker gekocht maar heb 'm alleen voor 1 foto opgehad, bij de dance droeg ik 'm niet haha.
Foto van de groep:


Bruno heeft mijn masker op omdat ik m niet opwilde hahah. :)



Verder: CHRISTMAS!

Ik hoor jullie denken: ''het is nog helemaal geen kerst lydia..'' WRONG! Hier in Amerika is het al weken kerst! Overal om je heen hoor je mensen: ''Merry Christmas!'' zeggen en de huizen zijn allemaal versierd. Zoals dat ene huis in Veenendaal altijd versierd is, zo is hier ongeveer elk huis, met meestal nog méér verlichting!
Sommige huizen zijn echt EXTREEM, zoals dit huis:

Dat zie je als je aan komt rijden, en zo ziet het er verder uit:



Ze hebben bij dat huis elke disney character staan, en er is nog veeeel meer versiering maar het is teveel om op de foto te zetten! echt zo mooi!
Soms rijden we savonds ook gewoon door de buurt om naar de lichtjes te kijken :)

Dit is ons huis :


Lijkt niks vergeleken met dat andere huis.. haha maar wel heel mooi! Er staan een paar grote sneeuwpoppen die je op de foto niet ziet en bij de deur is nog meer verlichting, maar dat zie je ook niet. En we hebben een reeeeuze kerstboom (2,5 of 3 meter hoog)



Op de foto liggen er nog niet echt cadeautjes onder, maar daar is Sharon op dit moment mee bezig haha!
Op kerstavond hebben ze hier in de straat dus allemaal lichtjes langs de rand van de weg, een soort 'zak' met een kaarsje erin (moeilijk uit te leggen), maar Sharon zei dat IEDEREEN het doet en dat er zoooooooveel lichtjes zijn dat auto's door onze straat rijden met de lichten uit. Schijnt heel mooi te zijn!
Verder gaan we met kerst gewoon lekker met het gezin eten en cadeautjes uitpakken:) (mn hostmom's kamer ligt VOL met kerstcadeaus die ze nu aan het inpakken is en onder de boom aan het leggen is, echt zooooveel!)
Zaterdag hadden we een kerstfeest hier thuis met familie en vrienden, wat heel leuk was! er waren veel mensen van mijn leeftijd en wij zaten met z'n allen beneden Just dance te spelen en te eten en te chillen. :) en dan op de andere downstairs zaten de ouders te chillen haha.
Foto van ''de jongeren'' beneden:


OKE, LAATSTE VERHAAL! Houden jullie het nog vol?...

Gister ging ik dus naar de kerk, daar hebben ze deze week 16 (!!!!) kerstdiensten. Je moest kaartjes halen (waren gratis maar was alleen zodat je binnen kon komen) en we moesten 3 kwartier in de rij staan. De hele zaal was vol. Even voor de duidelijkheid: er passen VIJF DUIZEND mensen in die zaal!!! vijf duizend!!! En dan te bedenken dat ze nog 15 andere services hebben die waarschijnlijk allemaal ook ''uitverkocht'' zijn! In ieder geval ik ging met Sam (kendells beste vriendin uit San Diego, die is hier voor een paar dagen) Kendell en Parker (haar vriend) en op kerstavond ga ik nog een keer naar de kerstdienst alleen dan met het hele gezin.
Even over de dienst: The silhouettes kwamen optreden (dansers van America's got talent, super cool!) Ze doen een soort 'schaduw dansen', wat er zo uitziet:

En verder was het een vrij normale dienst, alleen dan met 5000 mensen. We kregen allemaal een kaarsje en op het eind stak iedereen elkaars kaars aan. Toen zei de pastoor dat we allemaal ons kaars naar beneden moesten houden, en toen: ''Ik tel tot 3 en dan moeten jullie je kaars hoog in de lucht houden.'' Nou dat was waarschijnlijk een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien, de héle zaal werd verlicht. Hier een foto: (beetje mislukt maar okay)


OKE, I'm done! Dit was het weer voor vandaag!
Deze blog heeft me volgens mij wel een uur gekost en ik hoop echt dat er überhaupt mensen zijn die het lezen haha. (Voor mijn geheime lezers: een reactie krijgen op m'n verhalen is altijd leuk, anders heb ik het gevoel dat ik tegen mezelf praat.. *hint hint*)

Voor degene die mij kerstkaartjes hebben gestuurd; HARTELIJK BEDANKT! Jullie hangen nu on my ''wall of fame'' ! <3

Love you all ! liefs

P.S: Nog éééééén dingetje! Ik heb net een foto gemaakt van mijn weermeter ofzoiets op m'n iphone.. ziet er naar uit dat ik geen witte kerst krijg..


Reacties

Reacties

Kevin

Super leuke blog weer schat
Werd wel weer tijd voor een nieuwe
Leuke foto,s erbij ben wel jaloers
Die manne staan gewoon.met mij mooierd op de foto
Love you schatje dikke kus

Papa

Super verhaal Lydia. Jouw volgers zijn nu weer helemaal b(l)ij. Reken maar dat je blog veel gelezen wordt :-)
Heel veel plezier nog daar en fijne feestdagen!!

Charlotte ha

Aah lyd superleuke dingen heb je weer meegemaakt joh ! echt heel leuk om te lezen hihi ook merry christmas van mij :) xx

Manon van Scherrenburg

Ik ben zoooo jaloers, ik wil ook weken lang kerst!!!

Samantha

Tuurlijk blijf ik een trouwe lezer, super blog weer lieffie!

laura

Hey Kijkcijferkanon!

Dat ziet er allemaal geweldig uit! Super cool. Wij hebben ook mooie kerstverlichting in het dorp, alleen doet ie het niet helaas :). Leuke jurk die rode, welke maat is dat?
merry x mas!

jeanne

Waauuww wat maak jij een hoop mee! Ziet er super gaaf uit allemaal. Kusss

Ellis

Ik weet niet of je me nog kent maar ik ben nog steeds een trouwe lezer! :D Ik ben inmiddels geaccepteerd in de central states dus waarschijnlijk heb ik (in tegenstelling tot jou) wél een witte kerst in Amerika. haha In het begin was ik een beetje disappointed maar na wat onderzoek heb ik er wel vrede mee :D In de kerstvakantie hebben we ons eerst uitje en dan komt alles al zo dichtbij! Merry christmas xxx

janny

He meis,
wat fijn om weer wat te lezen,het ziet er allemaal gezelig uit.
Hoop snel weer wat te lezen .
Merry Christmas.
Dikke kus van ons.XXXXX

Carla

Heel fijne kerstdagen en wat ben ik jaloers op al die lichtjes. Ben al een keer langs het huis op de rondweg gereden :)

Talitha

Hoi lied!
Ik ben nog steeds een hele trouwe lezen hoor. Ben ik je denk ik ook wel verschuldigd nadat jij altijd naar mijn oninteressante verhalen moest luisteren haha. Superleuk jurkje heb je aan met je winterbal en het ziet er mooi uit met al je lichtjes. Fijne kerst!
xxxxxxx

Liset

WOW Lied die lichtjes!! Daar is het huis in Veenendaal niks bij haha.
En winterbal, reallyyyy nice!!

Fem en ik komen weer op tv he! Bij A minute to win it met Gordon hahah! Misschien word dit onze kans om in Hollywood uit te komen haha!

Nou fijne feestdagen!!
TOEDELSSS Pootje van Sjila die nog steeds blij is met de tent!

Esther

Heey, ik lees nu voor de eerste keer je blog. Ik was een beetje aan het googelen voor verhalen van mensen die een highschool doen. Maar hè jammer dat er niet zoveel leuke mensen op je school zitten. Ik dacht altijd van dat je vanzelf wel gelijk vrienden kreeg maar dat is dus niet altijd zo. Maar echt hele leuke verhalen staat er op je site. En die lichtjes met kerst en halloween echt mooi! En super leuke foto's! Ik wil zelf ook misschien naar een highschool in Amerika. Maar ik weet nog niet of ik wel durf haha. Maar nog heel veel plezier in Amerika en ik hoop dat het op school leuker voor je wordt!

Esther

Marlice

Heee!

Je kent me niet maar ik vind je verhalen echt super om te lezen ook al ben je al terug in Nederland. Ik wil namelijk ook een jaar high school gaan doen. :)

X Marlice

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active