lydia-usa.reismee.nl

Halloween and more

Hellooo Dutchies!

Het is alweer 2 November, wat betekend dat dit al mijn 4de maand in Amerika is!
En ja jongens, in California begint het nu ook eindelijk herfst te worden. (20 graden) Het grappige is dat in Nederland iedereen blij is als het 20 graden is, en hier loopt iedereen met sweatshirts aan.. Maar geloof me, het is gewoon koud!
De afgelopen weken ben ik druk geweest met school, lacrosse, soccer and dance shows en helaas heb ik ook weer een paar slechte dagen gehad vorige week. Maar laat ik maar beginnen met Halloween!


Halloween is dus echt precies zoals in the movies! You dress up, walk through the neighborhood, en bij elke deur bel je aan en als er iemand open doet zeg je: Trick or treat?! En dan geven ze je candy. :) De huizen zijn allemaal omgetoverd tot spookhuizen en soms ook echt eng om langs te lopen! Ik ging trick or treaten met Kendell, Jule (Duitse exchange student waar ik veel mee om ga), Katie, Oliver and Parker. Ik was verkleed als een kat en natuurlijk had ik m'n highheels aan, aangezien dit waarschijnlijk een van de enige dagen is dat dat kan zonder te raar aangekeken te worden. Nou ben ik hardstikke eigenwijs dus zelfs toen ik niet meer kon lopen van de pijn wilde ik m'n lieve hakjes niet uittrekken. Gevolg: ongeveer 4 blaren.
Wij gingen trick-or-treaten in een andere neighborhood omdat daar vrienden van mijn hostparents wonen. Dus terwijl wij lekker snoepjes ontvingen zaten hun met nog een aantal andere ouders in de tuin met een kampvuur. :)
Hier een foto van my costume: (meer foto's zijn te vinden in m'n album!)


Verder had onze school vorige week vrijdag dan ook eindelijk homecoming! Voor de mensen die niet weten wat dat is: Je hebt een homecoming game and a homecoming dance. (Je weet wel, dat er een homecoming queen en homecoming king word gekozen.)
De game is football (dus american football, niet voetbal.) en dat is echt een big deal. Bijna de hele school gaat naar die football game en de dag dat de game was deelden ze ook allemaal gratis dingen uit op school. (zweetbandjes, kettingen, stickers, armbandjes, enz. met GO GRIZZLIES er op)
Op andere highschools is de homecoming dance een formal dance, je weet wel zoals in the movies; waar de meisjes een jurk aan hebben en je een date hebt enz.
Bij ons op school is dat dus niet zo. De homecoming dance was right after the footballgame, die onze school gewonnen had, en het was dus meer een soort van afterparty! Uiteraard ging ik naar de homecoming game toe, maar ik was eigenlijk niet van plan om naar de dance te gaan omdat iedereen mij vertelde dat het super saai was. Maar na the football game dwong Jule mij om mee te gaan naar the dance, and guess what?! It was fun!
Dit was dus m'n eerste schoolfeest hier en het was nog leuk ook! Lekker om half 12 afgelopen enzo:) hahah.
Oh and people; don't worry! Wij hebben wel een formal dance die andere highschools niet hebben, namelijk Winter ball! Dat is in December ergens en dan heb je dus meestal een date enzo.:)

Verder even over mijn slechte daagjes. Ik denk niet dat iemand dit wilt horen maar door het hier te schrijven lucht ik in ieder geval even mijn hart. :)
Zoals ik wel eerder heb gezegd valt mijn highschool me erg tegen, naja de school is echt super, maar de mensen niet.. Mijn school staat bekend als de rijkste school in de buurt hier dus dan kun je wel nagaan wat voor soort mensen er op zitten.. Ik heb het gevoel dat alles om perfect zijn gaat en vrienden maken blijkt dan ook veel moeilijker dan verwacht.
Natuurlijk leer ik steeds meer mensen kennen, maar met de meeste praat ik alleen op school, en buiten school ga ik eigenlijk maar met 3 mensen om.
Vorige week had ik dus weer een paar hele slechte dagen. Ik denk niet dat ik het echt heimwee kan noemen, want ik wil helemaal niet terug naar Nederland, ik wil gewoon meer vrienden krijgen hier en me niet eenzaam voelen.
Gelukkig had m'n hostmom door dat ik me niet goed voelde (echt moeder instinct) en ze had een shirt voor me gekocht en we hebben lang gepraat.
Begrijp me niet verkeerd; Amerika en vooral California vind ik echt geweldig. Het is alleen de mensen op school wat ik niet leuk vind. Ik heb het beste gastgezin ooit en ik woon dichtbij winkels, in een super rijke en mooie plaats. Ik denk dan soms ook wel eens na over naar college gaan in Amerika.
Schrik niet! Ik weet dat dit waarschijnlijk toch nooit zal kunnen, en misschien heb ik over een paar maanden wel zoiets van gadver ik wil nooit meer terug naar Amerika, maar laat me nu maar even dromen.
(For example: ik wilde naar New York University, ik had m'n hele toekomst al gepland, and guess what? het is 60.000 dollar per jaar!!!! en international students kunnen onder geen enkele reden een scholarship krijgen. Gierig! Daar gaat m'n toekomst..)

Dit was het wel weer voor vandaag. Ik dacht: ''ik heb niet echt veel te vertellen, dit zal wel een korte blog worden..'' Maar nee, zoals gewoonlijk is ie weer veel langer geworden dan gepland.:) Sorry voor m'n slechte Nederlands. Ik denk, droom en praat in Engels all the time dus Nederlands word steeds moeilijker! Ik neem ook al echte Amerikaanse gewoonten over. Zo vind ik de kleinste Starbucks cup nu echt klein terwijl ik t in NL nog medium vond. En ik zeg dingen als: Like, hella, ttyl, enzovoort haha!

Okay, my next blog will probably be in like a month, because then I have thanksgiving break! Love you all!

Reacties

Reacties

Jolanda

Roos vind dat je er super uitziet als kat liefs mama en roos

kevin

leuk verhaal weer en die foto is super
en je maakt vast wel veel vriende

Talitha

hoi lied!
je verhalen zijn nog steeds echt leuk haha! De tijd gaat alleen wel heel snelEn ik weet hoe het voelt om uiteindelijk toch iets langere verhalen te vertellen dan geplant.. Cool halloween costuum trouwens haha. Iloveyoutoo ?

Talitha

haha dat vraagteken was een hartje maar dat werkt op niet ofzo

Dianthe

Hoi Lydia,
ik zat op reismee.nl te kijken voor Amerikaanse uitwisselingsstudenten en toen kwam ik jou tegen, dus heb even jou verhaal gelezen.
Maar ik zit er over te denken om komend jaar een jaar High School te doen in Amerika. Zou jij mij aanraden dit te gaan doen?

Succes & nog veel plezier!
Groetjes Dianthe

Lydia

@ Diantha
Yeah zekersteweten doen! :) het is echt een geweldige ervaring!

Dianthe

Dan ga ik binnenkort maar eens informatie vragen :) heb jij regiokeuze gedaan? of kan dat bij de organisatie waar jij mee bent?

Lydia

@ Dianthe; mail me anders even, dat is makkelijker! lydia_vanhal@live.nl :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active