lydia-usa.reismee.nl

Lief dagboek

Hi Dutchlanders! Hier ben ik weer, het veramerikaanste Nederlandse meisje dat teveel heeft meegemaakt in de afgelopen weken. Na ongeveer 4 uur geskyped te hebben vandaag heb ik dan eindelijk tijd op m'n blog te schrijven. En ik zal ook wat foto's uploaden aangezien ik daar veel verzoeken voor kreeg! OH en voor ik het vergeet: Ik ben bijna jarig!dus misschien word het eens tijd dat ik mijn adres hier neerzet.. *hint hint*
Mijn adres: Lydia van Hal
9540 Oak leaf way
95746 Granite bay CA
USA

Voor de mensen die al duizelig worden als ze daarnaar kijken, 9540 is mn huisnummer, dan mn straat, dan m'n postcode, Granite Bay is de plaatsnaam en CA staat voor California. Mocht je van plan zijn iets te sturen *hint hint* schrijf het dan gewoon op die manier op!

Okay, back to business. Zoals jullie weten ben ik met m'n gastgezin naar Canada gegaan, en dat was echt super! We vlogen van Sacramento naar Seattle, in Seattle hebben we Kendell's echte broer en zussen gezien (ze is geadopteerd) en zijn we naar een grote markt gegaan met allemaal eten. Daar hebben we geluncht en toen moest Kendell alweer afscheid nemen van haar broer en zussen. We gingen de huurauto halen en zouden van Seattle naar Canada met de auto rijden, wat 'maar' 2 uur rijden was. (Ja jongens, 2 uur rijden is niks hier!) Nou dat was nog wat.. onze huur auto was een normale auto die ik persoonlijk heel mooi vond. Kendell en Kiley dachten daar anders over. De auto was voor mij als Nederlander a normal sized car, maar voor hun was die blijkbaar super klein. Dus toen kreeg mn hostdad even de volle lading over hem heen. ''You said we were going in a medium sized car! We never fit in this car with all of us!! I don't want this car!!!''. Jaja, een beetje verwend zijn ze wel. Die arme Dave heeft het alle 5 de dagen aan moeten horen.Ik zal een foto van de auto uploaden. In Canada was mijn vakantie íéts anders dan ik gewend ben van mijn Nederlandse vakanties.. We gingen namelijk een fietstocht doen van ong 13 (!) kilometer, wat verassend genoeg hardstikke leuk was! We fietsten door een súper groot park aan zee, het park had 3 zwembaden, overal vijvers en speeltuinen en er waren overal mensen aan het picknicken, zwemmen, hardlopen, fietsen en chillen. Echt heel gezellig dus! Na 2 dagen gingen we naar een ander hotel, en savonds gingen we uit eten met de Canadese familie, en ja jongens ik ben ondertussen een echte Amerikaan. In plaats van overgeven van te veel drinken (grapje oma's) moest ik bijna overgeven omdat ik teveel toetjes had gegeten. Ze hebben gewoon veel te veel lekkere dingen hier!
Verder zijn we over 1 of andere super enge brug gelopen, ja mam jij zou het nooit durven! Ook daar zal ik even een foto van uploaden.

Op school gaat het verder goed, ik begin echt al m'n ritme te krijgen hier. Elke dag word ik wakker tussen 6 uur en half 7, kleed ik me aan (lekker simpel: shorts en een shirtje, want ja, het is hier nog steeds in de 30 graden elke dag!) doe ik m'n makeup, eet ik een ontbijtje (bagel met chocoladepasta) doe ik m'n lunch, die m'n hostdad nog steeds voor me maakt, in m'n tas, halen we meliza op en ga ik naar school. Op school ga ik naar de kleedkamer, kleed ik me om en begin ik het eerste uur met Dance. Dat vind ik nog steeds super! We zijn nu bezig met de dans die we gaan doen op onze show, helemaal cool dus. Daarna heb ik media, waar ik altijd filmpjes moet maken enzo. Daarna engels, waar we altijd bezig zijn met huiswerk en saaie dingen like that, en daarna drama, waar ik in een klas zit met ongeveer 30 hyperactieve bruggers die rondrennen en dansen. Als ik thuis kom eet ik wat, op dinsdag en donderdag heb ik soccer practice en de andere dagen maak ik huiswerk, kijk ik tv of zit ik achter de computer. En savonds douche ik en ga ik slapen. Klinkt saai he? Nou dat is het dus totaal niet! Ik maak nog steeds elke dag nieuwe dingen mee en ik leer steeds meer mensen kennen.
Donderdag was er op school een lunch voor nieuwe mensen, natuurlijk was er pizza, cupcakes, muffins en popcorn want ja, ik ben nou eenmaal in Amerika. Ik ging erheen met een ander nieuw meisje en we zaten te praten met 2 meisjes die niet nieuw waren. 1 van de eerste dingen die ze zeiden was: ''Je moet echt uitkijken met wie je omgaat hier en wat je zegt, want bijna iedereen praat hier over elkaar en je zult versteld staan als je erachter komt wat mensen van je weten.'' Well, that sounds great.. doesn't it? Ook zeiden ze dat je nooit met senior guys moet daten, want ze hebben bijna altijd wel een clingy ex girlfriend die boos word als je met hem date, of zelfs met hem praat. Ja jongens, soms heb ik echt het idee dat ik in een film leef..
Verder waren die meisjes wel aardig, ze legde ons uit dat als je met de goede mensen omgaat het een super jaar gaat worden. Ik heb trouwens voor mijn Engelse essay 41 punten van de 50 gehaald, best goed toch? :)

Vrijdagavond ben ik voor het eerst naar een football game geweest met Kendell, Meliza en Yule (zij is ook een exchange student, uit Duitsland.) En ja, ook dat was exactly like in the movies! Voor de wedstrijd begon ging de band een liedje spelen, gingen de cheerleaders dansen en het dance team dansen. Daarna moesten we het volkslied zingen, dan moest je dus met je lichaam naar de Amerikaanse vlag staan die daar hing (natuurlijk stond ik als enige de andere kant op omdat ik dat niet wist) en de meeste mensen hadden hun hand op de plek waar je hart zit. Daarna hadden we een minuut stilte voor 9/11. Ik snapte niet veel van de wedstrijd maar het was super gezellig! En we wonnen met 42-3 :D

Gister (zaterdag) had ik mijn eerste voetbalwedstrijd wat een stuk zwaarder was dan ik had verwacht. Wist ik veel dat zo'n wedstrijd echt 90 minuten duurt.. Ik was gelukkig inruilspeler of weetikveelhoedatheet, ik mocht in ieder geval op de bank zitten kijken de eerste 20 minuten en dan moest ik ruilen met iemand. Nou toen werd ik dus in de raarste positie ooit gezet, en ik wist me god niet wat ik moest doen. Zie je het al voor je? Lydia in het midden van het voetbalveld, om zich heen kijkend van : waar moet ik heen en wat moet ik doen?! Ik was even vergeten dat waar je ook staat, je altijd de bal richting het doel van de tegenpartij moet krijgen. Ik dacht bijna dat ik ,omdat ik in een rare positie stond, ik de bal de andere kant op moest trappen.. Gelukkig deed ik dat niet en mocht ik toen wisselen met iemand van positie. Nu moest ik de bal in het doel trappen, wat natuurlijk niet lukte, maar ik wist in ieder geval wat ik moest doen.
We hebben de wedstrijd met 3-0 verloren, wat ik nog steeds niet snap want ik weet zeker dat ze op ze minst 7 keer gescoord hadden, maar dat zal wel aan mij liggen.

Gisteravond ben ik naar de kerk geweest (jaja, op zaterdagavond!) zodat ik vanochtend niet vroeg op hoefde. Om de kerk heen, langs de weg, langs de parkeerplaatsen en op het plein, stonden overal kleine amerikaanse vlaggen, duizenden, er stonden evenveel vlaggen als het aantal doden van 9/11, super indrukwekkend dus!
Had ik trouwens al verteld dat de kerk hier net een popconcert is? Ik weet nog dat ik vorig jaar blogs zat te lezen van mensen die in Amerika zaten en die dat dan zeiden en dat ik dan dacht: ''yeah right, zeker een pastoor die saaie liedjes zingt''. Niet dus!!! Zodra je de 'kerk' binnen komt (het lijkt op de zaal van de lampegiet alleen dan niet de stoelen die zo omhoog gaan) hoor je al keiharde muziek, het is gewoon echt een popband die staat te spelen, echt zo cool! Nu snap ik waarom alle Amerikanen christelijk zijn, gratis popconcerts.. Ik vraag me ook echt af of mijn oma's de kerk hier wel leuk zouden vinden, zoveel harde muziek! De liedjes gaan wel over God maar dat merk je bijna niet. Na het concert praat de pastoor over god maar hij is super grappig dus het is eigenlijk best leuk! Wie had dat ooit gedacht..

Ik denk dat dit het wel zo'n beetje is voor vandaag! Aangezien mensen zeiden dat ik geen sorry meer moet zeggen omdat mijn verhalen zo lang zijn zal ik dat niet meer doen. Vind het nog steeds super dat jullie ze lezen!
Hasta la vistaaaaaa, tot snel!

Reacties

Reacties

Edelgard

Hi,
das war doch mal ein Super-Bericht. Kann immer kaum erwarten, Neues zu hören.
Ich freue mich , dass Du Dich so wohl fühlst. Dass ich ein bisschen neidisch bin, sei nur am Rande erwähnt.
Viele liebe Grüsse
Edelgard und Peter

Samantha

Je verhalen blijven altijd super leuk om te lezen lieffie! i love youu

kevin

hey schat
een super leuk verhaal weer
mooi gedaan ook hahaha en bij voetbal zal je wel midmid zijn geweest als je dat ben moet je veel renne niet stil staan haha lekkerding wouw dat ik je kon zien
lijkt me leuk ly kusssss

janny van den berg

He meis,
Wat maak jij veel mee daar.
Blijf schrijven ik geniet er van.
Gr dikke kus van mijn.

Laura

Ooooooh ik hoor het alweer, popcorn, bagels, toetjes. Ik ben zooo jaloers. Ik krijg er eigenlijk ook meteen honger van.

Ik ga even wat eten.

Melissa

haha volgens mij heb je het heel leuk daar!
nog heel veel plezier en snel een nieuwe blog schrijven eh !

Fauve

ik lees nu pas het verhaal, erg he?
maar gelukkig heb je het naar je zin.
me broer heeft net een bestelling binnen vanuit amerika pindakaas 'jif' haha, en nog steeds ben ik zo jaloers op je. maar ik zou het niet kunnen, vind het echt knap hoe je het allemaal vol houdt lied


liefs

Ellis

Hoi Lydia,
Ik ga volgend jaar naar Amerika en ik las je bericht op hyves. Ik volg je al een tijdje en ik vind je blog echt helemaal geweldig! Echt serieus, Je kunt echt super leuk schrijven! Ik heb pas mijn aanmeldigspakket opgestuurd dus nou moet ik wachten.. Hoe is je gastgezin eigenlijk? en wauw California! Lijkt me echt een droomlocatie! Mijn e-mail adres is: ekoers@msn.com (jaa dat is ook een hint :P) Nog veel plezier!!

je vader :-)

ik weet niet waar we je allemaal een super verjaardag kunnen wensen, maar dit is weer zo'n plekkie :-)
Superfijne verjaardag daar. 18 jaar. in NL ben je volwassen nu. geniet er van en een hele fijne dag toegewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active