lydia-usa.reismee.nl

Afscheid, New York, vliegreis en gastgezin

Daar stond ik dan, in m’n eentje huilend achter de douane op Selina aan het wachten die nog afscheid aan het nemen was. Volgens mij zag ik er echt uit als een verdwaalde puppy met een veel te grote rugzak. Ik kreeg dan ook veel medelevende blikkenJ Het afscheid viel me toch iets zwaarder dan verwacht, maar ik vind het wel leuk dat jullie (mijn afscheidscomité) allemaal gekomen zijn! Heel erg bedankt dat jullie ‘s ochtends vroeg meegingen om me uit te zwaaien. J
Toen Selina en ik aankwamen in Frankfurt gingen we ergens zitten. Blijkbaar zocht de Duitse organisatie ons al even want de vrouw wilde ons al laten omroepen en liep met onze foto rond of mensen ons gezien hadden haha.
Toen we eenmaal de Duitse groep hadden gevonden gingen Selina en ik ons voorstellen aan alle (26!) andere studenten, wat best een beetje awkward was.
Nu zitten we in het vliegtuig naar New York ruzie te maken met een vrouw die voor mij zit. Zij zit naast het raam en heeft 2 stoelen vrij naast haar, maar ze doet haar stoel telkens helemaal naar achter zodat ik geen ruimte meer heb. Dus wij vriendelijk vragen of ze haar stoel recht wilt zetten, zegt ze dat ik maar op een andere stoel moet gaan zitten omdat zij wilt slapen. (terwijl zij 2 vrije stoelen heeft!)
Lekker associaal !!!
We zitten trouwens in een big size vliegtuig waar denk ik wel 400 mensen in kunnen. Het heeft zelfs een trap naar boven!!! (ik weet dat jullie dit niet geloven, daarom zal ik een foto uploaden.)
Selina en ik gaan nu visumpapieren invullen en dan post ik deze blog als ik internet heb
J


Liefs

P.s: Selina en ik lijken net zakenvrouwen in het vliegtuig met onze laptops op schoot haha.


Ondertussen zit ik al bij m'n gastgezin dus ik zal even beginnen met over New York te vertellen.
Eigenlijk heb ik niet zoveel te vertellen behalve dat het echt ge-wel-dig was! Echt New York is echt mijn droomstad! We hebben alles gezien wat je hoort te zien als je in New York bent en natuurlijk ook gewinkeld:) Het was trouwens wel eeerg warm. (115 fahrenheit wat denk ik 45 graden is?) dus dat was wel minder!
Op zaterdag vloog iedereen door naar zijn/haar gastgezin en we werden dus ook vroeg gewekt, ik moest om 4 uur opstaan en om kwart voor 5 in de lobby zijn.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld zag ik al dat mijn vlucht naar San Fransisco vertraging had. Maar aangezien mijn vlucht van San Fransisco naar Sacramento pas om 12:30 zou vertrekken zou ik die nog wel halen werd mij verteld. Niet dus.
Toen ik bij de gate zat merkte ik dat mijn vliegtuig steeds meer vertraging had en uiteindelijk gingen we zó laat weg dat ik pas om 12:30 zou aankomen in San Fransisco (dan zou mijn volgende vlucht dus al vertekken) Dus ik was aan het stressen maar er werd mij verteld dat ik 'm misschien nog wel zou halen.
Eenmaal aangekomen op San Fransisco zag ik dat mijn vliegtuig al aan het boarden was(mensen er in laten). Dus ik rennen naar de gate (die aan de andere kant van het vliegveld was) maar ik was te laat; mijn vlucht was vertrokken zonder mij.
Toen brak de paniek uit; ik had geen idee wat ik moest doen, waar ik heenmoest en ik had maar 3 euro beltegoed dus kon ook niemand bellen.
Na veel mensen dingen gevraagd te hebben kwam ik uit bij een info-desk en daar was een man die mij súper goed geholpen heeft. Hij vertelde mij dat ze mij in de vlucht van de volgende dag hadden gezet omdat de andere vluchten vol zaten (ik dus weer in paniek) Maar gelukkig heeft hij kunnen regelen dat ik een paar uur later nog kon vliegen. Hij gaf me een nieuwe boardingpass en ik liep naar de goede gate. Maar toen bedacht ik me dat ik natuurlijk mijn gastgezin moest bellen om te zeggen dat ik later aankwam, maar m'n telefoon werkte niet en ik had geen idee hoe die telefoons op het vliegveld werkte, dus ik weer in de stress want ik moest ze snel bellen anders waren ze al naar het vliegveld mij ophalen.
Ik rende dus weer naar die infodesk en die man liet mij met zijn mobiele telefoon bellen, alleen was ik al m'n nummers kwijt. Dus ik m'n tas overhoop gooien en toen ik m'n nummers eindelijk had gevonden zag ik dat ik m'n boardingpass kwijt was!! (zonder boardingpass mag je niet vliegen en normaal gesproken als je 'm kwijt bent moet je betalen voor een nieuwe). Dus ik weer helemaal in paniek. De man hield me een beetje rustig en toen kwam er een andere man aan die mijn boardingpass had gevonden, thank god. Toen ik m'n gastgezin had gebeld en eindelijk in het vliegtuig naar Sacramento zat was ik eindelijk een beetje gekalmeerd.
Toen ik aankwam op Sacramento was m'n bagage kwijt (ja ook dat nog ja!!!) Dus ik en m'n gastmoeder gingen het overal zoeken en vragen en uiteindelijk stond mijn koffer ergens achter, hij was waarschijnlijk met de eerste vlucht meegegaan.

Nu zit ik bij m'n gastgezin en ze zijn echt super aardig! Ze wonen in een supermooi huis en in een geweldige buurt. (iemand hier in de straat heeft z'n eigen honkbal én voetbal veld in zijn tuin!!!)
Vanavond om 5 uur ga ik wakeboarden (jaja, ik moet eraan geloven) en mijn gastgezin wil dat ik een lijst ga maken met alles wat ik nog wil zien hier in california, zodat we die kunnen afwerken. Ze zeggen ook telkens; ja dan kunnen we wel naar LA want daar woont familie of we gaan naar San diego hahah ze willen overal heen superleuk! Volgende week gaan we 'kamperen' en in September gaan we naar Canada! ;D

Nou dit was het wel zo'n beetje, sorry dat het zo'n lang verhaal is maarja je kunt ook niet anders verwachten van Lydia die op reis is haha dan móét er wel iets mis gaan.

Liefs,

Reacties

Reacties

laura en john

hahahhahhahhaha mislukte reiziger :) lekker stressen dus! Wij zijn wel erg jaloers op de temperaturen hoor!!!! Hier heeft het het hele weekend geregend bah. Wel een chique buurt dus, met een eigen voetbalveld en honkbalveld in de tuin. Is het zwembad lekker? En hoe is de kat? Net zo lief als roos? (loopt ie ook weg;) )

We wachten op je volgende verhaal. Have fun!!!!!!

kevin

hahaha klinkt als een ramp lydia op reis
wat kan er niet miss gaan haha
aah je bent nu al weer ff daar dus je heb het gehaalt liefi goed gedaan (k)
nu ben je lekker slusho,s drinke en dan wakeboarden lees ik
super veel plezier schatje
beterschap met kendel
hou van jou ennnnu mis je (L)

Marjolein

Hahahahah ow ow ow lydje toch!
Gelukkig ben je uiteindelijk goed aangekomen en heb je een leuk gastgezin! Ik wacht weer op je volgende verhaal leuk leuk leuk

robin

Haha jeetje lied, wat een drama toch! Wel super leuk dat je dit bij houdt en ik zal je altijd blijven volgen want ik ben nu al gek op je verhalen! xxx liefs

Roos en Femke!

Hey liedje, wat een verhaal pfoee! Heb jij weer, degene die het er het meest bang voor is gebeurt het ook! Ik vind het wel heel knap van je hoe je het hebt opgelost. (Zeker voor iemand die al bang is als ze met de trein of bus moet!) En ik ben blij dat je de reclame ook hebt gehoord, zodat ik niet meer de enige ben die er om kan lachen! Fijn dat je gastgezin zo aardig voor je is! En ik hoop dat je een leuke tijd gaat krijgen daar!

Hier gaat alles goed, roos was vandaag der halsbandje kwijt. Mam vond hem later terug, maar ik denk Eigenlijk dat het een stille hint van roos was dat ze toe is aan een nieuwe. De eerste nacht had ik roos bij mij op de kamer gelegd, maar denk dat ze het toch fijner vindt dat ze nu een eigen kamer heeft. Ze slaapt nog steeds graag op jou kamer en vooral op jou ochtend jas. Pap zei dat het kwam omdat ze je mist en jou geur eraan zit. Inmiddels heeft mam hem gewassen en heeft ze een nieuwe slaapplek namelijk in jou schoenendoos. Ik zal je een foto sturen via whatsapp!

Nou ik zie je wel weer op skype! En zoniet plaats ik wel weer een berichtje!

Liefs Femke en een dikke kus van roozie!

Natalya

haha dat gebeurt jou ook echt weer!
wel goed om te horen dat ze aardig zijn voor je!
zondag skype? om 9uur, voor mij dan.
xx i miss youuuuu

Liset

He lied!
Wat een ramp joh hahaha! Je familie verder leuk? Plaats foto;s van ze hihih!
Fem en ik zijn een nieuwe carierreweg ingeslagen. We worden actrices!!!
Ik hoop dat we op tv komen met Het Beste Idee van Nederland hahhaha!
Nou ik ga je volgen!
Succes en toedels!!

Edelgard

Liebe Lydia,
damit es für Dich noch ein bisschen komplizierter wird, jetzt auch noch eine mail in Deutsch. Ich konnte richtig gut mitfühlen, wie es Dir im Flughafen in San Francisco gegangen ist, habe ich selbst Ähnliches in Atlanta erlebt. Allerdings war da niemand so hilfsbereit wie der Mann, den Du gefunden hast. Liegt vielleicht daran, dass Du so viel jünger bist und besser aussiehst. Ich wünsche Dir jedenfalls eine traumhafte Zeit und bin auch ein bisschen neidisch. Bin gespannt darauf, bald Neues zu hören.
Liebe Grüsse von Edelgard und Peter

emma

je bent ook echt helemaal aan de andere kant van de wereld haha, heel erg veel plezier! xxxxxx

Elbrich

Ik heb me helemaal doodgelachen om al je pech, maar zou zelf op dat moment me helemaal doodjanken. Je treft het Lydia, met je huis en familie en vakanties! Ben blij voor je meid, enjoy en gelukkig zijn er genoeg mensen in hetzelfde schuitje waar je altijd bij terecht kunt als het af en toe een beetje moeilijk is! Liefs Elbrich

Esmée Louwman

Heeee Lydia,

Super leuk om je verhalen te lezen, maar jeetje mina meid: wat een hoop gedoe onderweg! Heel veel plezier, je gaat het vast geweldig krijgen.

Liefs Esmée (www.b117004.reismee.nl)

Selina

Ik lees nu pas je blog! Shame on me :O. Maar oooh lyd, dat wist ik helemaal niet, alleen dan dat je vlucht was vertraagd haha, maar niet al die andere dingen die nog verkeerd zijn gegaan. Maar je hebt het weten te redden!:D Nu ik je verhaal heb gelezen, mis ik New York weer :(!!!
XXXXXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active